O języku rozsyłanych powiadomień decydują:
– globalne ustawienie domyślnego języka: Opcje → Opcje programu → Szablony wydruków → Domyślny język;
– ustawienie języka dla konkretnej firmy, ustawiane w Bazie Firm, na zakładce Dodatkowe adresy email (należy wejść w edycję adresu email używanego do rozsyłania powiadomień).
Ustawienie języka dla konkretnej firmy jest ważniejsze od ustawienia globalnego.
Treść powiadomień rozsyłanych do klientów przez program WinSAD można dostosować, korzystając z większości informacji zawartych w dokumencie SAD, na podstawie którego rozsyłane jest powiadomienie.
Do treści wysyłanego emaila z powiadomieniem można pobrać dane z dokumentu SAD poprzez podanie odpowiedniego parametru.
Każdy parametr wpisujemy pomiędzy znakami %.
Przykładowo parametr „waluta sadu” wpisujemy w następujący sposób:
%P22WalutaSADu%
Nazwy parametrów:
Z SADu, na podstawie którego wysyłane jest powiadomienie, możemy uzyskać większość potrzebnych informacji. Nazwę pożądanego parametru możemy uzyskać w następujący sposób:
Zapisać SAD do pliku XML w formacie Huzar Software (Operacje → Zapisz SAD do pliku → wybrać rozszerzenie „pliki w formacie XML Huzar Software .xml”) i otworzyć utworzony dokument w przeglądarce internetowej – widzimy wówczas strukturę dokumentu SAD.
Ze struktury dokumentu można odczytać nazwy parametrów.
Aby wydrukować datę wystawienia sadu, należy skorzystać z parametru Datadekl, który znajduje się w elemencie P1Kontekst. Aby uzyskać datę należy podać parametr:
%P1kontekst.datadekl%
Aby wydrukować TIN nadawcy należy skorzystać z parametru:
%P2nadawca.firmy[0].tin%, gdzie [0] oznacza numer firmy, licząc od 0.
Pola wymienione po kropkach to „ścieżka” do interesujących nas danych. Element P2Nadawca zawiera dwa podpola Firmy i TrescDoDruku. Element Firmy zawiera m.in. pole TIN, które chcemy wydrukować.
SAD ma dwa towary, chcemy wydrukować opis drugiego towaru. Podajemy parametr:
%PozycjeSadu[1].P31ZnakiINumery.OpisTowaru%
Elementy w xml są liczone od zera stąd jako parametr drugiego towaru występuje [1].
W oknie z parametrami można wybrać wiele elementów do druku. Np.:
Opis towaru: %PozycjeSadu[1].P31ZnakiINumery.OpisTowaru%
Data: %P1kontekst.datadekl%
Nadawca:%P2nadawca.trescdodruku%
Inne dane:
Aby uzyskać numer ewidencyjny OGL SADu (zestaw pierwszy), należy wybrać parametr:
%ZestawySADu[0].DaneCeliny.CelinaOGL%
Aby uzyskać numer MRN dla systemu AES:
%ZestawySADu[0].DaneECS.MRN%
Aby uzyskać datę wczytania PZC dla SADu, należy wybrać parametr:
%ZestawySADu[AktualNrZestawu].DaneCeliny.DataOtrzymPZC%
W tym przypadku program odczyta aktualny numer zestawu, z którym powiązane jest PZC (poprzez parametr AktualNrZestawu). Przesyłanie daty wczytania PZC zadziała tylko w przypadku rozsyłania komunikatów PZC.
Numery dokumentów z pola 44 (przeszukiwana jest pierwsza pozycja):
dla dokumentu N703: %DokumWymagN703%
Numery dokumentów WPT z pola 44 dla SAD-ów tranzytowych (przeszukiwana jest pierwsza pozycja):
dla dokumentu 703: %DokumWymagWPT703%
Nazwa wysyłanego komunikatu:
Powiadomienie o odebranym komunikacie %NazwaKomunikatu%
Kontenery – numery dwóch pierwszych kontenerów z pierwszej pozycji SAD-u:
%PozycjeSadu[0].P31ZnakiINumery.Kontenery[0].Numer%
%PozycjeSadu[0].P31ZnakiINumery.Kontenery[1].Numer%
Numery dokumentów z pola 44, które odnoszą się do całego dokumentu SAD, a nie tylko pierwszej pozycji – zwracają listę numerów dokumentów z pola 44 o podanym w miejscu kropek kodzie: %Dokumenty….%
%DokumWPT….%