Główna / Pomoc / Przeniesienie bazy ze stanowiska lokalnego na serwer

Przeniesienie bazy ze stanowiska lokalnego na serwer

Sposób postępowania:

  1. na serwerze należy zainstalować program Firebird (w wersji takiej samej jak na stanowiskach lokalnych)

  2. gdy wersja Firebirda musi być wyższa niż stosowana wcześniej, należy wcześniej przygotować kopię zapasową bazy i utworzyć nową bazę z kopii na serwerze

  3. wyłączyć usługę serwera bazy danych, przekopiować bazę dokumentów SAD, faktur oraz taryfy celnej na serwer – wcześniej wykonując kopię zapasową dla bazy dokumentów SAD oraz faktur

  4. lokalizację, w której znajdują się bazy danych, exe programu należy wyłączyć ze skanowania programu antywirusowego

  5. udrożnić port wykorzystywane przez Firebirda – port 3050

  6. bazę danych można wskazać korzystając z aliasów (więcej)

  7. * wgrać program WinSADGuard (link do najnowszej wersji udostępnia Biuro Obsługi Klienta, huzar@huzar.pl)

  8. * autoryzować bazę dokumentów SAD w programie WinSADGuard (z menu: ustawienia  opcje pracy  dodaj)

  9. * wybrać odpowiedni typ zabezpieczenia w WinSADGuardzie, ustalony z Huzar-Software (huzar@huzar.pl)

  10. na lokalnych stacjach roboczych wgrać klienta programu Firebird (wersja identyczna jak na serwerze)

  11. na stanowiskach lokalnych, w programie WinSAD podać adres do bazy danych dokumentów SAD znajdującej się na serwerze (na oknie logowania  baza danych  adres)

  12. na stanowiskach lokalnych, w programie WinSAD wybrać sposób zabezpieczenia: program WinSADGuard (na oknie logowania  ochrona programu)

  13. skonfigurować dostęp do baz danych: faktur oraz taryfy celnej:

  • uruchomić program na koncie Administratora

  • z menu wybrać opcje  edycja profilów użytkowników

  • dwuklikiem należy uruchomić konfigurację bazy danych faktur VAT oraz bazy taryfy celnej w kolumnie Wszyscy

  1. ustawić ścieżki do archiwizacji baz danych w WinSADzie:

  • uruchomić program na koncie Administratora

  • archiwum dla bazy dokumentów SAD należy skonfigurować w menu opcje  opcje programu  archiwum

  • archiwum do bazy faktur należy ustawić wybierając z menu Dokumenty  Faktury VAT, INTRASTAT… a następnie opcje  opcje faktur VAT  Archiwum

  • ścieżki do archiwizacji należy podać bez numeru IP np. C:\HuzarSoftware\bazy → pliki archiwum będą zapisywane na serwerze, na którym działa usługa bazy danych

 

*) rozwiązanie opcjonalne

Dział pomocy