Rozsyłanie powiadomień w opcjach programu | Konfiguracja konta email do wysyłki komunikatów do klientów | Statusy | Ręczne rozsyłanie powiadomień
Funkcjonalność rozsyłania powiadomień NCTS2 jest dostępna do ustawienia w Opcje → Opcje programu → Wysyłka kom. do klientów → Powiadomienia tranzytowe.
Aby mechanizm rozsyłał automatycznie powiadomienia NCTS2 należy zaznaczyć checkbox ‘wysyłaj automatycznie komunikaty do klientów‘.
Do rozsyłania powiadomień niezbędne jest również zadeklarowanie odpowiednich adresów email przy firmie: Tablice → Firmy… → zakładka 2. Dod. adresy e-mail → Edytuj
Dokładny opis ustawień rozsyłania komunikatów dostępny jest na stronie: Ustawianie opcji powiadomień przy rozsyłaniu komunikatów celnych do klientów.
Aby komunikaty zostały rozesłane do klientów konieczne jest skonfigurowanie konta email, które będzie służyło do wysyłki. Konfiguracja jest dostępna po wybraniu z menu głównego Opcje → Opcje programu → Wysyłka kom. do klientów → Konfiguracja konta email użytkownika/wspólne.
Możliwe statusy:
– NieDotyczy – oznacza, że nie będzie wysyłane powiadomienie gdyż zgodnie z “Opcjami programu” i danymi na SAD-zie nie jest ono wymagane
– NieRozeslano – oznacza, że powinno być wysłane powiadomienie lecz nie zostało jeszcze wysłane
– Rozeslano – oznacza, że zostało wysłane powiadomienie
– BladWysylki – oznacza, że powiadomienie nie zostało wysłane z powodu błędu wysyłki
– RozCzesciowo – oznacza, że statusy zestawów są różne
Statusy można podejrzeć na liście SAD-ów w kolumnach IE29, IE09, na liście komunikatów dokumentu SAD w kolumnie Rozesłano oraz w module e-mail i komunikatów w kolumnie Rozesłano.
Jest również opcja pod prawym przyciskiem myszy na dokumencie SAD: Operacje NCTS → Pokaż statusy wysyłki powiadomień NCTS.
Powiadomienia NCTS2 można również rozesłać ręcznie. Opcja jest dostępna pod prawym przyciskiem myszy na dokumencie SAD (PPM → Operacje NCTS → Roześlij ponownie komunikaty z NCTS…/ Roześlij ponownie komunikaty z NCTS na adres… ) bądź na komunikacie w module e-mail i komunikatów.
Po wybraniu opcji otworzy się okno wyboru opcji rozsyłania, w którym można sprecyzować schemat rozsyłania.
Opcja ‘Roześlij ponownie powiadomienie na adres’ działa tak samo z tym, że przed wyborem szablonu, użytkownik ma możliwość wskazania adresu email.