Ustawianie domyślnych opcji powiadomień | Ustawianie opcji powiadomień dla firmy
Opcje powiadomień służą do ustawiania jakiego rodzaju komunikaty celne mają powodować wysłanie powiadomienia, który szablon wiadomości e-mail ma być użyty przy powiadomieniu oraz ewentualnie (dla np. powiadomień eksportowych) do ustawienie sposobu wysyłania powiadomienia (dla każdego komunikatu osobno czy dla grupy komunikatów w formie podsumowania odprawy).
Ustawianie opcji powiadomień odbywa się na dwóch poziomach:
Domyślne opcje rozsyłania powiadomień ustawiamy w opcjach programu (patrz obrazek wyżej) osobno dla każdego rodzaju powiadomień. Aby powiadomienia były wysyłane, należy dla danego rodzaju zaznaczyć opcję „wysyłaj automatycznie komunikaty do klientów” na górze okna z opcjami. Wydzielone zostały następujące rodzaje powiadomień:
Zakres dostępnych do wysyłania powiadomień zależy od wybranego rodzaju powiadomień. Opis ustawiania opcji został oparty na powiadomieniach eksportowych.
Lista dostępnych powiadomień zawiera 3 kolumny:
Osobnego omówienia wymaga powiadomienie grupowe w jednym e-mailu, czyli powiadomienie z nazwą „Podsumowanie odprawy”:
Dla powiadomień eksportowych „Podsumowanie odprawy” mogą być grupowane powiadomienia dla komunikatów:
zaś powiadomienie dla komunikatu “Unieważnienie (IE509)” nie może być grupowane z pozostałymi.
W ustawieniach dla firmy (Tablice → Firmy… → zakładka 2. Dod. adresy e-mail → Edytuj) możemy przypisać specyficzne ustawienia dla konkretnego adresata wysyłanych powiadomień. Po wybraniu przycisku „Dodaj” albo „Edytuj” w zakładce „2. Dod. adresy e-mail” otwiera się okno jak niżej, w którym definiujemy na jaki adres e-mail mają być przysyłane powiadomienia oraz określamy różne inne atrybuty, w tym opcje powiadomień opisane w części dotyczącej opcji programu (zaznaczone na czerwono):
W przypadku firmy, możemy w opcjach rozsyłania określić dodatkowo specyficzny dla danej firmy szablon wiadomości e-mail przypisany do powiadomienia. Wykonujemy to używając przycisku „Edytuj” przy liście powiadomień. Jeśli zaznaczymy opcję „Podsumowanie odprawy”, to do przygotowania powiadomienia używany jest szablon przypisany do tej opcji.
Po wybraniu przycisku „Edytuj” pokaże się okno jak niżej, w którym możemy wybrać, dodać lub zmienić szablon e-mail dla danego powiadomienia:
W przypadku gdy przy danym powiadomieniu wybrany jest domyślny szablon (czyli z opcji programu), w kolumnie „Nazwa opcji” pojawia się napis „Opcja domyślna”, a pole w kolumnie Aktywność jest wyszarzone i niedostępne do edycji. Zaznaczenie pola Aktywność jest dla takiego powiadomienia pobierane z opcji programu. Aby to zmienić należy użyć przycisku „Edytuj” do zmiany szablonu na inny niż domyślny.
W przypadku zaznaczenia opcji „Podsumowanie odprawy”, nazwy szablonów dla pozostałych opcji są puste, a pola w kolumnie Aktywność są dostępne do edycji dla wszystkich powiadomień, które mogą być grupowane. W tych polach zaznaczamy, które powiadomienia mają wchodzi w skład jednego maila grupowego.